PL

 

Funkcje infokiosków w administracji publicznej

Infokioski stosowane w urzędach administracji publicznej są kanałem komunikacji z Klientami, którzy w krótkim czasie mogą załatwić najpilniejsze sprawy. Rozwój e-administracji stał się dla wielu państw priorytetem w działaniach na rzecz poprawy usług administracyjnych. Nie chodzi tu jedynie o unowocześnienie komunikacji z Klientami, ale również komunikacji wewnątrz administracji.

Infokioski, wyposażone w ekrany dotykowe, umożliwiają odwiedzającym zapoznanie się z najważniejszymi informacjami, a także na przeglądanie ofert i dokumentów. Wiele tego typu urządzeń znajduje się w Urzędach Pracy, gdzie wyświetlane oferty można wydrukować przy pomocy skonfigurowanej z nośnikiem drukarki. Dedykowane oprogramowanie umożliwia przeglądanie treści, które udostępnia dana instytucja, a także do wybranych stron internetowych. Można również zablokować dostęp do stron niepożądanych. Urządzenie pozwala również na wypełnianie, drukowanie a także złożenie dokumentów lub wysłanie urzędowego maila. Interfejs kiosku jest bardzo prosty i pozwala w szybki sposób uzyskać dostęp do podstawowych informacji, nawet osobom, które nie potrafią obsługiwać komputera.

Kioski mogą również pełnić funkcje podawcze. Będąc w sądzie, czy innym urzędzie administracji publicznej, użytkownik może złożyć dokumenty bez potrzeby stania w kolejkach. Urządzenia zawierają pliki, które można przeglądać, a także wypełniać je i przesyłać drogą elektroniczną do danej instytucji. Formularze dostępne w urządzeniach można również drukować, co znacznie usprawnia załatwianie spraw w urzędach.

administracja.jpg

Wyposażenie i miejsce montażu infokiosku

Infokioski w administracji publicznej mogą być wyposażone w urządzenia peryferyjne, dostosowane do potrzeb poszczególnych urzędów. Mogą to być klawiatury, myszki, drukarki, skanery a także inne urządzenia, które można wykorzystać w celu usprawnienia funkcjonowania urzędów. Infokioski w administracji publicznej mogą być zamontowane wewnątrz urzędu lub na zewnątrz, z możliwością przeglądania informacji 24 godziny na dobę. Właśnie ze względu na całodobowy dostęp do informacji, Infokioski należące do danego urzędu można również zamontować w miejscu, które odwiedzane jest przez mieszkańców miasta bardzo często np. w galerii handlowej czy deptaku. 

Infokioski w sądach

Infokioski są sukcesywnie wprowadzane w sądach. Dzięki nim użytkownik może dokonywać opłat skarbowych a także sprawdzić informacje na elektronicznej wokandzie. Można również pobrać czy złożyć potrzebne dokumenty bez potrzeby stania w kolejce. Infokioski w sądach mogą również dostarczać informacji na temat poszczególnych komórek w ramach funkcjonowania sądu - godzin otwarcia itd. Forma i kształt infokiosku dostosowane zostają do wnętrza budynku. Intuicyjna i prosta obsługa jest możliwa, dzięki zastosowaniu oprogramowania SCEO®Software. W ramach ooprogramowywania możliwie jest korzystanie z dostępu do internetu, w celu załatwienia danej sprawy drogą elektroniczną, np. wysłanie maila lub pobranie czy wydrukowanie dokumentów. 

Infokioski w urzędach pracy

Urządzenia instalowane w urzędach pracy pozwalają na szybkie wyszukiwanie ofert, które znajdują się nie tylko w samym urzędzie, ale również na stronach internetowych związanych z poszukiwaniem pracy. Taką mmożliwościdaje dostęp do elektronicznych baz danych oraz umożliwienie dostępu do internetu. Dzięki połączeniu z internetem uużytkownik może wysłać swoją kandydaturę, odpowiadając na interesujące go ogłoszenie. Dzięki infokioskom użytkownik może wydrukować interesująca go ofertę, gdy w urządzeniu zamontowana jest drukarka. Dzięki oprogramowaniu SCEO®Software obsługa urządzenia nie sprawia problemu w użytkowaniu.

Infokioski w urzędzie miasta

Infomaty montowane w urzędach miasta pełnią przede wszystkim funkcje informacyjne, a także usprawniają pracę urzędników i skracają czas oczekiwania na dane dokumenty. Wiele spraw można załatwić korzystając z urządzeń, które wyposażone są w urządzenia peryferyjne, pozwalające na pobieranie, drukowanie, wypełnianie i przesyłanie określonych dokumentów. Użytkownik może również sprawdzić godziny otwarcia danej jednostki. Funkcje te podobne są do tych, które infokioski pełnią w urzędach i sądach.

Infokioski na poczcie

Urządzenia montowane w urzędach pocztowych niezwykle usprawniają pracę urzędników i skracają czas oczekiwania na nadanie paczki czy wysłanie listu. Jest to wygodna i szybka forma korzystania z usług pocztowych. Użytkownik może porównać ceny, a także sprawdzić najważniejsze informacje związane z usługami pocztowymi.

 

Siedziba główna

TDC Polska sp. z o.o.
ul. Warszawska 53
61-028 Poznań

tel. +48 67 348 29 31
e-mail: biuro@tdcpolska.pl

Siedziba w Berlinie 

SCEO Deutschland GmbH
Bundesplatz 8
10715 Berlin

e-mail: info@sceo.de

iso_9001.pngiso_14001.png

unia