Kluczowe elementy projektu:
- Strefa wejściowa i wyjściowa – przyjazne miejsca dla odwiedzających, umożliwiające komfortowe rozpoczęcie i zakończenie wizyty.
- Wystawa narracji interaktywnej, w tym:
- Strefa RETRO – spektakularna podróż w czasie z eksponatami takimi jak barakowóz z automatami arkadowymi, scenograficzny słup zbudowany z kilkuset walkmanów oraz dziesiątki przedmiotów z epoki.
- Strefa GAME LAB – interaktywna ścieżka tworzenia gry w 7 etapach, angażująca zwiedzających w formie gry komputerowej.
- Strefa AR/VR – wirtualny escaperoom z rozszerzoną rzeczywistością na tabletach, stanowiska z okularami VR, a także doświadczenia oparte na technologii AR.
- Stała wystawa komiksowa – setki eksponatów w otoczeniu unikatowej aranżacji ścian, interaktywne punkty i doświadczenia manualne.
- Strefa CHILLOUT – przestrzeń inspirowana komiksem, umożliwiająca korzystanie z konsol do gier oraz czytelnię komiksów.
- Strefa wystaw czasowych – część eventowa z możliwością organizacji różnorodnych wydarzeń, wyposażona w zaawansowane systemy projekcji, nagłośnienia i rejestracji audiowizualnej.
Innowacyjne rozwiązania technologiczne:
- Hall wejściowy – wyposażony w stanowiska szatniowe, kasy, gabloty, a także imponującą podwieszaną bryłę mapowaną za pomocą projektorów.
- Podłogowa ścieżka zwiedzania – prowadząca gości za pomocą kolorowych pasów do kolejnych sekcji wystawy.
- Multimedia i interaktywność – setki aplikacji, wyświetlaczy, monitorów, projektorów, systemów nagłośnienia oraz hologramów, zintegrowanych z elementami scenograficznymi i gablotami.
Centrum pełne wiedzy i emocji
Wystawa została oparta na szczegółowym scenariuszu, wynikającym z setek wywiadów z twórcami i eksperckiej wiedzy. Całość tworzy spójną, angażującą historię, wzbogaconą o infografiki, eksponaty oraz innowacyjne technologie.
Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej to przestrzeń, która inspiruje, bawi i edukuje – miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością.